legoloveer

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma - 29 juni 2012 21:05

Nu märks det verkligen att det är sommar!

Det är varmt ofta och man har börjat att använda solkräm.

Idag var sista dagen på mitt dagläger så tråkigt det var ju så roligt ska gå nästa år!

Tidigare idag skulle jag gå in och kolla om de nya klasserna hade kommit och det hade de jag fick en jättebra klass! Är jättenöjd!

Vi ska göra jätte mycket i sommar  bl a att åka Spanien hälsa på little darlingarna hoppas jag och mycket andra saker kan tyvärr inte säga allt eftersom det är så mycket.

Imorgon så får vi gäster och jag och pappa funderade på att åka och bada på förmiddagen typ vid tio vet inte riktigt men hoppas att vi ska det!

Jag var också på hollister idag och köpte några saker för mina pengar som jag har på mitt presentkort en allt är slut :((((( Hur ska jag överleva?? :O

Vi ses typ imorgon om jag hinner som ni vet blir det en ganska stressig dag imorgon.

Tänkte ha en liten frågestund så kom igen fråga på det kan vara vilka frågor som helst och jag lovar att ge ett vettigt svar på allt men det håller bara på till kanske imorgon kväll. FRÅGA PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi ses imorgon!


 

Av Emma - 28 juni 2012 19:54

Sorry, sorry!

Har helt glömt bort min blogg. Hur kunde jag?

Jag har ju som sagt varit på läger den här veckan och hela förra veckan. Imorgon är sista dagen på det väldigt roliga lägret! Ska gå nästa år också!

Just nu sitter jag och kollar på du är vad du äter medans jag dricker en varm kopp te.

Jag har tappat lusten lite till att blogga men jag får ofta den känslan på lov men den försvinner när loven tar slut.

Jag kommer inte att ta bort bloggen!

Snart åker vi utomlands och då tror jag att det kommer bli lite svårt att blogga men om jag hittar någon dator så kanske jag bloggar vi får se...

Men bloggar kanske mer imorrn bye!



Av Emma - 24 juni 2012 21:53

Nu sitter man här och dricker en riktigt nyttig smoothie!

Jag tänkte berätta mitt hemliga recept:

4 dl hallon yoghurt

4 st frysta jordgubbar


Gör så här:

Lägg i alla ingridienser i en smoothie-blandare och blanda.

Världens godaste smoothie! 


Idag har varit en ganska stressig dag. Vi var först i Sickla för att hämta ut ett recept på allergimedicin men den medicinen säljdes inte mer så vi fick åka runt överallt typ...

Vi skulle också åka och kolla på lego till mig och det fanns ju då inte heller så ännu en gång får vi åka runt i hela stockholm men vi hittade det inte såklart. Idag har jag också varit med en kompis vi badade och lekte med lego och spelade spel på datorn det var jätte roligt men hon gick hem för jätte många timmar sedan.

Efter det åt vi god middag (Pastasallad med kyckling)

Och nu sitter jag här med smoothien i handen och kollar runt lite på bloggar.

Imorgon blir det ju läger som jag redan har berättat i ett inlägg förut...

Kollar också på "du är vad du äter" så himla skönt program!!

Imorgon ska jag upp vid ca 8:00 tidigt... :(( När går ni upp på sommarlov?? När går ni och lägger er?

Vi ses någon annan gång hejdå!


 

Av Emma - 23 juni 2012 16:26

Som rubriken lyder så bloggar jag från mobilen.Jag har inte bloggat på så länge men jag tänkteatt jag skulle göra det nu. Igår var det midsommarafton och som sagt drog vi till några vänner i Tyresö.När vi kom dit så gick vi till en marknad som de alltid har där på midsommar.Där kan man bl a köpa lotter, glass och massor med annat. Men där tog jag en lott på kramsjurslotteriet och vann faktiskt en liten gullig pingvin.Vi hade jätte trevligt hela kvällen! bilder kanske kommer upp.Jag gick och la mig vid ca 2 igår och är väldigt trött idag!!!Så idag blev en riktig soft dag ligger bara och kollar på tv och käkar glass och vattenmelon. 😄Ska gå upp snart och fortsätta på mitt lego jag bygger.På måndag blir det då läger igen och måste då gå upp tidigt på sommarlovet!Det ska man ju inte!!!!! Man sover länge på sommarlovet!Men jag ska försöka bli bättre på att blogga!!!LOVAR! 👍Vi ses snart igen,Bye! ✋

Av Emma - 21 juni 2012 18:22

Hej! Idag var det ju sista dagen på lägret för den här veckan för att det är midsommma imorgon. Men jag ska ju såklart gå nästa vecka också! Idag på lägret hade vi 5-kamp och vi var i lag. Jag fick ett jättebra lag men vi vann tyvärr inte :(

Men efter lunch så hade vi tårtbakartävling det var jätte kul! Man fick tårtbottnar och grädde, vaniljsås, strössel m.m och man skulle då göra den snyggaste tårtan. Vi gjorde en hjärtformad tårta med jätte mycket saker på. Den var helt klart äckligast Nej jag skämta den var helt klart godast! Men vi vann inte hela saken utan bara en sak man skulle klara och det var samarbetandet det var bra eller??

 

Imorgon är det då midsommar och vi ska fira det hos våra kompisar det ska bli kul!

Men ni får ha en jättebra midsommar så får vi se om jag bloggar då,

hejdå!

 

 

Av Emma - 20 juni 2012 20:15

Nu ska en kompis sova över hos mig! Ska bli så grymt!

Jag vet att bloggen har stått stilla men har varit upptagen plus att jag går på läger.

Vi ska se på filmen "jag saknar dej" är den sorlig??
Men iaf, nu bygger vi med lego och har somvanligt jätteroligt.

Vi ses kanske imorrn hejdå!

Snabbt inlägg

Av Emma - 18 juni 2012 18:32

Ja, som sagt så har det varit en väldigt upptagen dag så jag har inte kunnat blogga.

Idag har jag varit på ett dagläger som jag ska vara på hela den här veckan förutom på fredag eftersom det är midsommar. Iaf på det lägret handlar det typ om att man ska klara sig i vildmarken man får bl a paddla kanot och sånt.

Idag så paddlade jag och två kompisar kanot men det gick inte så bra eftersom vi typ fastnade i vassen och krockade in i berg och drev in mot den så kallade "Nakenön" där får man bada naken. Vi såg en gammal man som badade naken!

UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

Men vi hade med oss vattenpistoler i båten för att skjuta på ankor och änder och såna fåglar men mina två kompisar började spruta på varandra så det blev inte så lyckat plus att jag satt imellan dem och jag sa åt dem att sluta men det var ju som tur bara på skoj!


Nu skajpar jag med little darling! Det är jättekul för det var jätte länge sedan jag skajpade med henne!

Imorgon ska jag på dagläger och det blir inte så mycket bloggande men senare på kvällen så berättar jag hur det gick.

Vi ses imorgon!

HAHA!

 

Av Emma - 17 juni 2012 18:16

Hej svejs! Idag har jag varit med världens bästa Suzanna i Nacka forum.

Vi var där för att kolla på lite saker jag köpte skor och hon köpte lite saker som jag nu har glömt.

Men när vi kom hem från Nacka forum så badade vi hemma hos mig och vi sjöng och höll på så himla kul!!

Men sen gick hon hem och det är ju då den tråkigaste saken när kompisen måste gå hem.

Men efter åkte vi och handlade och jag fick chips MMMMMUMS!!!


Iaf imorgon ska jag på läger säger inte vart....

det ska bli så himla kul!! LÄNGTAR!!!

Men vi ses imorgon och då berättar jag lite om lägret!

DET ÄR:

 

Presentation

Ställ en liten fråga...

7 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni fram emot år 2013?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte
 Bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Scooby Doo - Scoobert Doo

Shopping

Shopping

Här kommer jag att lägga in olika saker jag bl a har shoppat och fått. :)

Simmning

Här kommer jag att lägga in saker som har hänt på simmningen som t.ex tävlingar om jag vinner något. :)

Outfits

Dagens sötis

Här lägger jag in vem eller vad som är dagens sötis! :)

Dagens sötis

Hej kommer lägga in lite bilder på dagens sötis här! :)

Ovido - Quiz & Flashcards