legoloveer

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma - 28 juli 2012 18:23

Jag har tagit ledigt från bloggen.

Kommer inte blogga så mkt kommer bara att blogga ibland när jag känner för det.

Idag kom en kompis över till mig och vi lekte med legot bl a och badade såklart!

Sedan efter hon hade gått hem satte pappa och jag upp tältet jag ville sova där inne för att det är så mysigt så vi campar på trädgården...

Nu har vi varit och köpt godis men jag köpte inte godis jag köpte jorgubbar som jag sedan ska doppa i choklad MUMMA!!!


Jag har en liten hemlis att berätta för er. Det är så att...

JAG SKA KANSKE FÅ EN KANIN!!!!!

Fy vad glad jag är jag har alltid velat ha en kanin.

Men vi ses!

Av Emma - 26 juli 2012 18:37

Nu har jag kommit hem från little darlingarna :)

Det var ju som vanligt jätte roligt där.

Vi åkte ut med rullstolen det är verkligen jätte roligt!

Vi badade också i deras pool och bubbelpoolen det var jätte kul det också.

Och sedan kollade vi också på deras underbara söta kaninungar det är så himla söta!

Vi bestämde att de skulle komma och sova över hos oss på måndag till tisdag och det ska verkligen bli kul för att de har aldrig sovit över hos mig förut och jag har aldrig sovit hos dem så det ska bli väldigt kul!

Här har ni deras bloggar:

Emelies: ssupersmothie.blogg.se

Sarahs: Horseforevergirl.blogg.se

Vi ses!


Av Emma - 26 juli 2012 10:45

Sorry...

Jag har inte bloggat under veckan men jag har sovit över hos en kompis och hon har sovit över hos mig så det har varit väldigt stökigt!

Men iaf, i början av veckan på Måndag alltså då kom min kompis Suzanna hem till mig och vi hade bestämt att hon skulle sova över hos mig. Det gjorde hon och det var JÄTTE roligt!

Efter den dagen sov jag över hos henne så det blev som en liten "Marathon-sovövning" det var också jätte kul såklart.

Igår så var vi på Gröna lund :) När vi kom dit så var några berg och dalbanor avstängda pga av att det var tekniskt fel. Jag blev jätte arg men senare på dagen satte de på dem så det var bra!


Idag ska jag till little darlingarna klockan ett och det ska bli jätte jätte kul!!!

Men jag bloggar mer senare ses!

Av Emma - 22 juli 2012 20:32

För exakt ett år sedan inträffade det väldigt hemska och sorliga för Norge.

En man vid namn Anders Brevik sköt ihjäl ca 60-70 ungdomar på den på den norska ön Utoya, det dödades en person i minuten! Helt hemskt om jag får säga det själv! Vissa försökte simma, springa, klättra upp i träd osv...

Många dog ju såklart men några få överlevde, jag kommer ihåg när jag såg inslaget på TV.  

Hela grejen är så sorlig! Han har inte bara förstört de dödas liv utan också föräldrarnas, släktingarnas men även kompisars liv.

R.I.P alla människor som fick uppleva den hemska dagen att rent ut sagt dö...

Detta hände 2011/07/22 


 


Av Emma - 21 juli 2012 09:45

Hej bloggen, idag är det Lördag och det kommer att bli en jätte bra dag!

Dagen börjar med att jag leker med Suzanna till typ 14:30 eller till 15:00 vet inte riktigt.

Sedan klockan 16:00 då kommer little darlingarna på besök och det ska bli så himla kul det var så länge sedan så jag längtar verkligen till 16:00.

Idag vaknade jag av att mamma drömde en mardröm och skrek så att det var väl ganska kul men samtidigt lite jobbigt...

Nu sitter jag här framför tv:n och kollar på nyhetsmorgon det är roligare än jag trodde.

Snart ska jag äta frukost men inte riktigt nu.

Jag tänker för första gången på länge lägga upp en bild på inlägget.


 

Av Emma - 20 juli 2012 21:09

Hej allihop!

Som det står i rubriken så har jag kommit hem från Spanien. Jag kommer att lägga upp massor med bilder och skriva om allting eller förresten tror jag att jag gör ett röstinlägg för det, det blir ganska mycket att skriva!

Vi kom hem vi typ 4 mitt i natten så det blev natti natti direkt, är ganska trött just nu men jag antar att det blir en ganska tidig kväll...

Idag har jag lekt med två kompisar och det var jätteroligt, vi badade och lekte.

Imorgon ska jag leka med en kompis och sedan kommer little darlingarna hem till oss på middag pch det ska verkligen bli så himla kul! Längtar sååå mycket!

Men jag har iaf bloggat lite i Spanien det är väl bra eller?

Glöm inte bort frågestunden, det är bara att fråga på vad ni än undrar jag kommer svara på alla frågor sen när jag harr fått in tillräckligt många. Men aa,

vi ses kanske imorgon om jag hinner.

Hejdå!

Av Emma - 12 juli 2012 19:30

Jag fick en jätte bra ide! Istället för att jag gör såna här "videoinlägg" så kan jag göra de så kallade "röstinläggen".Ni kanske inte förstår vad jag menar men jag ska försöka förklara...Okej, man liksom filmar på någonting (Kan inte filma på mig själv men något annat) och så pratar man.Det skulle göra det lättare eftersom jag annars måste skriva alla frågor men om man pratar istället så sparar man tid och det kanskeär lite roligare att lyssna än att läsa eller har jag fel??? Känner att jag har bloggtorka... Men jag kan förklara varför.Nu är det ju sommarlov och jag vill gärna njuta av det, inte sitta inne vid datorn och hålla på...Ledsen! :( Kommer blogga mer på hösten! :)Plus att jag behöver er hjälp att komma på vad jag ska skriva om.... Så berätta vad ni vill se här på bloggen så ska jag skriva om det någon gång på bloggen! :DJag ska ha önskeinlägg och frågestund del 2 kommer. Kommer att ha den några veckor så ni har gott om tid på er att fråga frågor eller önska inlägg. :) Vi ses väl snart då hejdå!

Av Emma - 10 juli 2012 17:36

Tjabba bloggen, har som rubriken lyder koept en ny kamera! Hade sparat till den.

Det e ett cyklop med en kamera laengst upp den e jaette cool och den e rolig att ta foton med!!

The camera looks like this

Ha ett bra sommarlov!


Presentation

Ställ en liten fråga...

7 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni fram emot år 2013?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte
 Bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Scooby Doo - Scoobert Doo

Shopping

Shopping

Här kommer jag att lägga in olika saker jag bl a har shoppat och fått. :)

Simmning

Här kommer jag att lägga in saker som har hänt på simmningen som t.ex tävlingar om jag vinner något. :)

Outfits

Dagens sötis

Här lägger jag in vem eller vad som är dagens sötis! :)

Dagens sötis

Hej kommer lägga in lite bilder på dagens sötis här! :)

Ovido - Quiz & Flashcards